مشخصات فنی تایل گچی ای جی وی

مشخصات فنی تایل گچی ای جی وی

تایل‌های گچی یکی از انواع سقف‌های کاذب موجود در بازار است. تایل‌های گچی، صفحاتی خشک از جنس گچ، رنگ پودری الکترواستاتیک هستند که در پشت آن معمولا یک نمد یا پشم سنگی وجود دارد. وجود این نمد و پشم سنگی کمک می‌کند تا تایل‌های گچی ویژگی‌های مانند آکوستیک بودن و ضد رطوبت را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد مشخصات فتی تایل‌های گچی با شما صحبت کنیم. پس با مجله ای جی وی همراه باشید.

معرفی تایل‌های گچی

همانطور که گفتیم تایل‌های گچی از جنس گچ سمنان  هستند. تایل‌های گچی ای جی وی  دو نوع تایل‌های گچی پانچدار و تایل‌های گچی روکشدار دارد. هرکدام از انواع تایل گچی دارای تنوع زیادی است که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. برای اطلاع از کاربرد این تایل‌ها باید ابتدا از مشخصات فنی آن‌ها آگاه باشید. ما در این مقاله مشخصات فنی  دو مورد از انواع این تایل‌ها را بررسی می‌کنیم. اما در صورت نیاز به آگاهی از مشخصات فنی دیگر تایل‌ها مقالات بعدی را مطالعه کنید.

مشخصات فنی تایل گچی روکشدار حصیری

مدل تایل روکشدار حصیری، الماس پانچدار است. این تایل‌ها دارای یک روکش با طرح  حصیری هستند. وجود این روکش علاوه‌بر افزایش زیبایی بصری کمک می‌کند که آب به داخل تایل گچی نفوذ نکند و آن دچار زنگ زدگی نشود. این روکش از جنس پی وی سی (PVC) و به رنگ سفید است. تایل گچی روکشدار حصیری  در مجموعه ای جی وی در ابعاد 60 در 60 سانتی متر با ضخامت 8 میلی متر تولید می‌شوند. 

وجود یک  روکش پی وی سی روی تایل از نفوذ آب و زنگ زدگی آن جلوگیری می‌کند. همچنین در پشت این نوع تایل یک فلیس آلومینیومی وجود دارد. کاربرد فلیس آلومینیومی کاهش لرزش، جلوگیری از برودت هوا و جذب صدا است. برای همین تایل‌های روکشدار دارای  خاصیت آکوستیک هستند و در برابر  زلزله نیز ایمن می‌باشند. یکی از مزایای مهم تایل‌های ای جی وی، ضمانت ده سال آن‌هاست.

مشخصات فنی تایل گچی پانچدار گرد منظم

یکی از انواع تایل گچی پانچدار، تایل گچی پانچدار گرد منظم است. این تایل‌ها روی سطح خود دارای پانچ‌های گرد است. سوراخ‌های به صورت منظم در سطح تایل است . این نوع تایل‌ها در ابعاد 60 در 60 سانتی متر با ضخامت 9.5 میلی متر تولید می‌شود. روی سطح تایل مانند تایل‌های گچی روکشدار یک روکش پی وی سی وجود دارد. در پشت پانل نیز یک  فلیس آلومینیومی و نمد مشکی رنگ  وجود دارد. برای همین صوت و رطوبت موجود در هوا توسط پانچ‌ها به پشت تایل منتقل می‌شود و سپس توسط نمد و فلیس جذب می‌شوند. این محصول نیز دارای گارانتی است. 

کارایی تایل‌های گچی

از تایل‌های گچی به خاطر خاصیت ضد زنگ زدگی و خوردگی در مناطق شرجی، انبار و سوله استفاده می‌شود. همچنین از این تایل در محیط‌های آموزشی، آمفی تئاتر و سینما به خاطر آکوستیک بودن استفاده می‌شود. تایل‌های گچی از نظر دکوراسیون داخلی به خاطر زیبایی ظاهری که دارد در لابی هتل‌ها، محیط‌های اداری و راهروها به وفوور استفاده می‌شود. 

همچنین بخوانید...

19 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
با درود واحترام به خواننده گرامی
با مطالعه مقالات این وب سایت ضمن اطلاع دقیق از محصولات در انتخاب بهترین محصول و مناسبترین محصول برای فضای سقف کاذب خود بسیار شما را کمک خواهد کرد.
امید که مقبول شما خواننده گرامی قرار بگیرد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...