تفاوت تایل گچی پانچ‌دار ای جی وی با تایل آلومینیومی پانچ‌دار- تلفن 02191693121

تفاوت تایل گچی پانچ‌دار ای جی وی با تایل آلومینیومی پانچ‌دار- تلفن 02191693121

تایل گچی پانچ‌دار از انواع تایل‌های گچی طرح‌دار به حساب می‌آید که در موارد مختلفی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. گفته می‌شود که این تایل گچی از صفحات گچی به تولید رسیده و می‌توان برای آنها روکش‌هایی از جنس پی‌وی‌سی و یا آلومینیوم نیز در نظر گرفت. در حالت کلی یکی از بهترین تایل‌های گچی پانچ‌دار، تایل‌های روکش پی‌وی‌سی بوده که از انواع مختلف آنها می‌توان به تایل گچی پانچ مربع، پانچ گرد منظم و پانچ گرد نامنظم اشاره کرد. 

جالب است بدانید که هر یک از این تایل‌ها نیز دارای خصوصیت‌های مختلفی هستند که با یکدیگر متفاوت است. اما تایل‌های آلومینیومی همانطور که از نام آنها مشخص است با استفاده از ورقه‌های آلومینیوم و در ابعاد مختلف به تولید رسیده است و به طور معمول اتصالاتی از جنس گالوانیزه دارند. گفته می‌شود که تایل‌های آلومینیومی پانچ‌دار نیز در انواع وسط پانچ و تمام پانچ به تولید رسیده که در مکان‌های مختلف می‌توانند استفاده شوند. در ادامه این مطلب موضوع تفاوت تایل گچی پانچ‌دار ای جی وی با تایل آلومینیومی پانچ‌دار قرار است که مورد بررسی قرار بگیرد.

تفاوت انواع تایل‌های گچی و آلومینیومی پانچ‌دار

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم پانل‌ها و تایل‌های گچی و آلومینیومی پانچ‌دار در انواع مختلفی به تولید رسیده‌اند که ویژگی‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند. به عنوان مثال تایل آلومینیومی وسط پانچ با داشتن سوراخ‌هایی که در مرکز آن وجود دارد و همچنین یک لایه نمدی در پشت خود قابلیت آکوستیک کردن فضا را دارد. 

از سوی دیگر باید اشاره کنیم که تایل‌های آلومینیومی تمام پانچ به علت اینکه در سطح خود کاملاً سوراخ‌دار هستند می‌توانند صدا را بیشتر به خود جذب کنند و در آکوستیک کردن فضا نقش موثرتری را ایفا کنند. از سوی دیگر باید اشاره کنیم تایل‌های گچی پانچ‌دار که در ابعاد خود نسبت به تایل آلومینومی تفا‌وت‌هایی دارند. گفته می‌شود که این تایل‌ها قابلیت نصب بر روی سطوح هموار و ناهموار را نیز دارا هستند. در صورتی که تایل‌های آلومینیومی پانچ‌دار بر روی سطوح ناهموار قابلیت نصب ندارند. 

تفاوت کاربردهای این دو سازه

تفاوت تایل گچی پانچ‌دار ای جی وی با تایل آلومینیومی پانچ‌دار حتی در کاربردهای آنها نیز نمایان است. در واقع تایل‌های آلومینیومی در مقایسه با تایل‌های گچی عمومیت بسیار کمتری را دارند. به شکلی که از آنها در مراکز تجاری و اداری استفاده‌های بیشتری می‌شود. در این قسمت تفاوت کاربردهای این دو سازه را مشاهده می‌کنیم.

• تایل گچی پانچ‌دار مربعی: این تایل که دارای ابعاد متفاوتی است قابلیت نصب بر روی تمامی سطوح ناهموار و هموار را دارا می‌باشد.

• تایل گچی پانچ گرد منظم: این تایل از جنس گچ به تولید رسیده و می‌تواند روی تمامی سطوح هموار و ناهموار متصل شود. در این سازه شما می‌توانید دایره‌های منظم و یکسانی را مشاهده کنید.

• تایل گچی پانچ گرد نامنظم: این تایل که تشکیل شده از دایره‌های نامنظم است می‌تواند در جذب صدای محیط تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال از این مدل تایل گچی می‌توان در سالن‌های سمینار و کنفرانس استفاده کرد. 

تایل‌های آلومینیومی وسط پانچ و تمام پانچ که قابلیت نصب شدن روی سطوح صاف را دارند می‌توانند و مراکز مختلفی نصب شوند مانند:

• سقف ایستگاه‌های مترو 

• سقف فرودگاه‌ها 

• سقف ایستگاه‌های راه آهن 

• سقف سونا و جکوزی 

• سقف مراکز ورزشی

• سقف پارکینگ

• مجتمع‌های مسکونی

نتیجه‌گیری

با مروری بر نکات بالا می‌توانید متوجه شوید که تایل گچی پانچ‌دار AJV و تایل آلومینیومی پانچ‌دار کاربردهای متنوعی دارند و برخی از آنها در مکان‌های عمومی و برخی دیگر در مکان‌های خصوصی می‌توانند استفاده شوند. به طور معمول تایل‌های آلومینیومی پانچ‌دار قابلیت نصب روی سقف را دارند. در حالی که تایل‌های گچی پانچ‌دار می‌توانند پوشاننده مناسبی برای سقف‌ها و دیوارها باشند.

همچنین بخوانید...

13 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
با درود واحترام به خواننده گرامی
با مطالعه مقالات این وب سایت ضمن اطلاع دقیق از محصولات در انتخاب بهترین محصول و مناسبترین محصول برای فضای سقف کاذب خود بسیار شما را کمک خواهد کرد.
امید که مقبول شما خواننده گرامی قرار بگیرد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...