مزایا و معایب تایل گچی پانچدار ای جی وی

مزایا و معایب تایل گچی پانچدار ای جی وی

یکی از پر مصرف‌ترین تایل‌های گچی، تایل گچی پانچدار است. سه مدل تایل گچی پانچدار عبارتند از تایل گچی پانچدار مربع منظم، تایل گچی پانچدار گرد منظم، تایل گچی پانچدار گرد نامنظم. تایل‌های گچی پانچدار به خاطر مزایای فراوانی که دارند بسیار پر کاربرد هستند. 

اما مانند تمامی سقف‌های کاذب، این نوع تایل‌ها معایب خود را دارند. برای اینکه بدانید آیا تایل‌های گچی پانچدار متناسب فضا مد نظر شما است باید از این معایب و مزایا اطلاع داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم در مورد مزایا و معایب تایل گچی پانچدار با شما صحبت کنیم. پس با مجله ای جی وی همراه باشید.

انواع تایل‌گچی پانچدار

تایل گچی پانچدار ترکیبی از گچ و رنگ پودر الترواستاتیک است که در پشت تایل نمد وجود دارد. این تایل‌ها در ابعاد 60 در 60 سانتی متر تولید می‌شوند.روی سطح این نوع تایل‌ها سوراخ وجود داردکه بر اساس نوع سوراخ‌ها سه نوع تایل گچی پانچدار گرد منظم، گرد نامنظم و مربع منظم وجود دارد.

روی سطح تایل گچی پانچدار گرد منظم، پانچ‌ها به صورت منظم و شکل گرد هستند. در حالی که در تایل گچی پانچدار گرد نامنظم، پانچ‌ها گرد ولی نامنظم هستند. در تایل گچی پانچدار مربع منظم، سوراخ‌ها منظم و به شکل مربع هستند.

مزایای تایل گچی پانچدار

در این قسمت از مقاله، قصد داریم شما را با انواع تایل گچی پانچدار آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

عایق رطوبت

پانچ‌های روی سطح تایل کمک می‌کند بخار موجود در هوا به پشت تایل منتقل شوند و نمد تعبیه شده در پشت تایل، رطوبت را به خود جذب کند. برای همین این تایل برای مناطق شرجی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و استخر بسیار استفاده می‌شود.

خاصیت آکوسیتک

علاوه‌بر رطوبت صدا نیز از طریق پانچ‌ها به پشت تایل منتقل می‌شود و توسط پشم سنگ صدا جذب می‌شود

نصب سریع و آسان

نصب سازه تایل و خود تایل‌ها زمان چندانی نیاز ندارد و در کمترین زمان ممکن نصب می‌شود.

زیبایی ظاهری

تاسیسات موجود در سقف فضا، منظره بدی را ایجاد می‌کنند. تایل‌های گچی پانچدار با مخفی کردن تاسیساتی مانند لوله‌ها، سیم‌های برق، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در زیبا سازی محیط کمک فراوانی می‌کنند.

تعمیر و نگه داری آسان

اگر برای بخشی از تایل‌ها مشکلی به وجود بیاید کافیست تایل‌ها همان بخش را از سازه جدا کنیم و در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

سازگار با محیط زیست

تایل‌های گچی پانچدار با تولید ضایعات کم در هنگام نصب و داشتن متریال قابل بازیافت، سازگار با محیط زیست است.

مقرون به صرفه

تایل‌های گچی پانچدار مقرون به صرفه هستند. زیرا نسبت به مزایا وکاربردی که دارند، دارای قیمت مناسبی هستند.

دسترسی آسان به تاسیسات

یکی از مزیت‌های بزرگ تایل‌های گچی پانچدار، دسترسی آسان و سریع به تاسیسات است. این گونه در هزینه‌ها و زمان صرفه جویی می‌شود.

معایب تایل گچی پانچدار

تا اینجا مزایای تایل گچی را با هم بررسی کردیم. اما این نوع تایل‌ها سه عیب نیز دارند. 

  • بزرگترین عیب تایل گچی پانچدار، شکننده بودن آن‌‌هاست. زیرا این تایل‌ها از صفحات خشک گچی ساخته شده‌اند که در اثر ضربه امکان آسیب وجود دارد. برای همین باید در هنگام حمل و نقل آن‌ها احتیاط لازم را کرد.
  • یکی دیگر از معایب این تایل‌ها این است که سقف فضا را کاهش می‌دهند.
  • و در آخر اینکه برای نصب نیاز به تکنسین دارند.

همچنین بخوانید...

22 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
با درود واحترام به خواننده گرامی
با مطالعه مقالات این وب سایت ضمن اطلاع دقیق از محصولات در انتخاب بهترین محصول و مناسبترین محصول برای فضای سقف کاذب خود بسیار شما را کمک خواهد کرد.
امید که مقبول شما خواننده گرامی قرار بگیرد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...