مزایا و معایب تایل گچی ای جی وی. تلفن فروش : 02191693121

مزایا و معایب تایل گچی ای جی وی. تلفن فروش : 02191693121

یکی از پر مصرف‌ترین سقف‌‌های کاذب، تایل‌ گچی است. تایل‌های گچی به خاطر مزایای فراوانی که دارند به وفوور استفاده می‌شود. اما برای یک خرید آگاهانه شما باید علاوه‌بر دانستن مزایای تایل گچی، از معایب آن نیز مطلع باشید. ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایا و معایب تایل گچی ای جی وی با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

تایل گچی 

هسته تایل گچی، گچ است. اما برای افزایش کارایی این تایل‌ها در آن از رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده می‌شود. همچنین پشت آن نمد تعبیه می‌شود. از تایل‌های گچی در مناطق شرجی، سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه‌های صنعتی، راهرو و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده می‌شود. انواع تایل گچی عبارتند از : تایل گچی روکشدار و تایل گچی پانچدار. تایل‌های گچی روکشدار شامل سه مدل تایل گچی ساده، تایل گچی حصیری، تایل گچی تخم مرغی- یاقوتی است. تایل گچی پانچدار نیز سه مدل تایل گچی پانچدار گرد منظم، گرد نامنظم، مربع منظم دارد. 

مزایای تایل گچی ای جی وی

در این قسمت، مزایای تایل گچی ای جی وی را بررسی خواهیم کرد. 

عایق رطوبت

سوراخ موجود روی تایل‌های گچی پانچدار رطوبت موجود در هوا را به داخل سقف می‌‌کشند و آنجا توسط نمد در پشت تایل، بخارآب جذب می‌شوند. در تایل‌های روکشدار روکش پی وی سی یا آلومینیومی موجود روی سطح تایل از نفوذ آب به داخل تایل جلوگیری می‌کند.

عایق صدا

تایل‌های گچی پانچدار با انتقال صدا و وجود پشم سنگ در پشت تایل، باعث آکوستیک شدن فضا می‌شوند.

نصب سریع و آسان

تایل گچی پانچدار با کمترین تعداد تکنسین، در زمان کوتاه نصب می‌شود.

زیبایی ظاهری 

تایل‌های گچی به خصوص تایل‌های گچی روکشدار، زیبایی ظاهری دارند. همچنین تایل‌های گچی با مخفی کردن تاسیسات داخل سقف به زیبا سازی فضا کمک می‌کند.

تعمیر و نگه داری آسان

اگر برای یکی از پانل‌ها مشکلی به وجود بیاید، بدون کوچکترین آسیب به دیگر پانل‌ها، کافیست تنها همان پانل را تعویض کنید. این ویژگی سبب می‌شود در هزینه و زمان صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای شود.

سازگار با محیط زیست

در هنگام نصب تایل‌های گچی ضایعات کمی تولید می‌کنند. همچنین خود تایل‌های نیز از مواد قابل بازیافت که آسیبی به محیط زیست نمی‌زنند ساخته شده‌اند.

مقرون به صرفه

هر دو نوع تایل مقرون به صرفه هستند. علاوه‌بر آن تایل‌های گچی روکشدار ساده قیمت پایین‌تری از دیگر انواع تایل‌های گچی دارد.

دسترسی آسان به تاسیسات

در تایل‌ نوع نهان از سازه‌های کلیک استفاده می‌شود. به کمک این سازه کلیک می‌توان تایل‌ را به سمت بالا هل داد و به پشت تایل و تاسیسات دسترسی پیدا کرد.

سبک و قابل حمل

تایل‌های گچی به صورت پانل‌های 60 در 60 سانتی متر تولید می‌شوند. برای همین سبک و قابل حمل هستند.

معایب تایل گچی ای جی وی

همان‌طور که گفتیم تایل‌های گچی از گچ ساخته شده‌اند، برای همین شکننده هستند. پس با وجود اینکه تایل‌های گچی قابل حمل و سبک هستند باید حمل و جابه‌جایی آن‌ها با احتیاط انجام شود. از دیگر معایب این تایل‌ها، کاهش ارتفاع سقف است. این عیب باعث می‌شود فضا کوچکتر شود. در انتها با اینکه تایل‌‌های گچی ای جی وی نصب سریع وآسانی دارند، اما برای نصب نیاز به متخصص است. در صورتی‌که تایل‌ها اصولی نصب نشوند مقاومت و استحکام آن‌ها کاهش می‌یابد.

همچنین بخوانید...

22 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
با درود واحترام به خواننده گرامی
با مطالعه مقالات این وب سایت ضمن اطلاع دقیق از محصولات در انتخاب بهترین محصول و مناسبترین محصول برای فضای سقف کاذب خود بسیار شما را کمک خواهد کرد.
امید که مقبول شما خواننده گرامی قرار بگیرد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...