تفاوت تایل گچی پانچدار آکوستیک ای جی وی با تایل آکوستیک.تلفن فروش : 02191693121

تفاوت تایل گچی پانچدار آکوستیک ای جی وی با تایل آکوستیک.تلفن فروش : 02191693121

آیا تا به حال از خود این سوال را پرسیده‌اید که تفاوت تایل گچی پانچ‌دار آکوستیک ای جی وی با تایل آکوستیک در چه مواردی می‌باشد؟ در حالت کلی اگر بخواهیم یک توضیح جامع در رابطه با تایل گچی پانچ‌دار آکوستیک به شما بدهیم باید بگوییم که روی سطح آن به صورت منظم یا منظم و به شکل‌های مختلف پانچ‌ها و سوراخ‌هایی وجود دارد که به شکست صوت در محیط کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل این سازه می‌تواند در فضاهای اداری و فضاهای پر سر و صدا مانند سالن‌های سینما یا سالن‌های همایش بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. از سوی دیگر اگر بخواهیم تایل‌های آکوستیک را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که نوعی سقف کاذب بوده که در برابر آلودگی‌های صوتی مقاومت کرده و در واقع نوعی جاذب صدا به حساب می‌آید.

 این صفحات نیز به دلیل سوراخ‌هایی که روی آن وجود دارد بخشی از امواج صوتی را درون خود ذخیره می‌کنند. اما بزرگترین تفاوتی که تایل‌های آکوستیک با تایل گچی پانچدار آکوستیک ای جی وی دارند این است که در فضای پشت آن یک لایه پشم سنگ وجود داشته که به جذب صوت و میزان آن کمک‌های زیادی می‌کند. در صورتی که علاقه دارید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری داشته باشید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

تفاوت ساختاری این دو سازه

اگر تا به حال به ساختار تایل گچی پانچ‌دار ای جی وی آکوستیک و همچنین تایل آکوستیک نگاه کرده باشید متوجه می‌شوید که از نظر شکلی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به عنوان مثال تایل گچی پانچ‌دار آکوستیک که در ابعاد مختلف به تولید رسیده دارای انواع متفاوتی می‌باشد که از انواع آنها می‌توان به پانچ‌دار مربعی، پانچ گرد منظم و همچنین پانچ‌گرد نامنظم اشاره کرد. این تایل‌ها با اینکه برای جذب صدا و همچنین آکوستیک کردن فضا مناسب هستند اما با یکدیگر ساختار متفاوتی دارند. به عنوان مثال در ساختار پانچ‌گرد نامنظم می‌توانید دایره‌های نامنظمی را با شکل کوچک و بزرگ مشاهده کنید که روی سطح آن پراکنده شده است. 

همچنین پانچ‌گرد منظم که دارای دایره‌های یکسان و منظم است قابلیت نصب روی سطوح هموار و ناهموار را دارا هستند. اما اگر بخواهیم بگوییم که تایل آکوستیک چگونه است باید بدانید که این تایل‌ها به شکل پانچ‌های مربعی شکل بوده که در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف به تولید رسیده‌اند. سوراخ‌هایی که روی این صفحات وجود دارد به شکل مربعی بوده و فاصله آنها نیز با یکدیگر تنظیم شده می‌باشد. البته خود این تایل نیز دارای انواع مختلفی بوده که هر یک از آنها نیز تنوع طرح بالایی دارند.

مزایای مختلفی که این تایل‌های گچی دارند

از دیگر تفاوت‌های تایل گچی پانچ‌دار ای جی وی آکوستیک با تایل آکوستیک در مزایای مختلف آنها می‌باشد. به عنوان مثال تایل گچی پانچ‌دار ای جی وی که یک صفحه مقاوم و بسیار سبک به حساب می‌آید قابلیت نصب سریع و آسان را نیز دارا می‌باشد. همچنین باید بدانید که این تایل گچی یک گزینه بسیار مناسب برای عایق حرارت و صوت به حساب می‌آید. در واقع تایل گچی پانچ‌دار ای جی وی آکوستیک از انواع تایل‌های ضد آب و با دوام به حساب می‌آید که قابل شست و شو نیز هستند. اما اگر بخواهیم به مزایای سقف‌های آکوستیک اشاره کنیم باید بدانید که این سقف‌ها وظیفه انعکاس نور را نیز بر عهده دارند. 

در واقع این صفحات آکوستیکی تحت عنوان یک منعکس کننده نور نیز می‌توانند عمل کنند و باعث می‌شوند که خانه شما نور بیشتری داشته باشد. به همین علت تایل آکوستیکی می‌تواند تا حدود زیادی در صرفه‌جویی انرژی دخیل باشد. متاسفانه بیشتر افراد فکر می‌کنند که سقف‌های آکوستیک فقط برای استودیوهای موسیقی، سینما و یا ادارات می‌تواند مورد استفاده باشد. درست است که این تایل‌ها در موارد ذکر شده نیز کاربرد دارند اما از تایل‌های آکوستیک در مکان‌های دیگری نیز می‌توان استفاده کرد.

همچنین بخوانید...

11 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
با درود واحترام به خواننده گرامی
با مطالعه مقالات این وب سایت ضمن اطلاع دقیق از محصولات در انتخاب بهترین محصول و مناسبترین محصول برای فضای سقف کاذب خود بسیار شما را کمک خواهد کرد.
امید که مقبول شما خواننده گرامی قرار بگیرد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...