تفاوت تایل گچی ای جی وی با تایل آکوستیک.تلفن فروش 02191693121

تفاوت تایل گچی ای جی وی با تایل آکوستیک.تلفن فروش 02191693121

اگر تا به حال نام تایل‌های آکوستیک را شنیده باشید متوجه می‌شوید که این تایل‌ها نیز نوعی سقف کاذب به حساب می‌آیند که در مقابل آلودگی‌های صوتی مقاومت بالایی دارند و در واقع صدا را به صورت کامل به خود جذب می‌کنند. جالب است بدانید که این سقف‌ها در بحث دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و همچنین ساختمان‌های اداری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته حائز اهمیت این است که این صفحات آکوستیکی به علت اینکه روی سطوح آن سوراخ‌هایی به چشم می‌خورد می‌توانند امواج صوتی را بشکنند و صدا را به خود جذب کنند. 

به طور معمول این تایل‌ها در فضاهای مورد استفاده قرار می‌گیرند که در معرض آلودگی صوتی هستند. از سوی دیگر اگر بخواهیم یک نمای کلی در رابطه با تایل گچی ای جی وی به شما بدهیم باید بگوییم که از انواع پوشش‌های دیواری به حساب می‌آید که ترکیبی از آب و گچ را شامل می‌شوند. با اینکه تایل‌های گچی ای جی وی دارای نوع آکوستیک نیز هستند اما نوع ساده آنها به هیچ عنوان قابلیت جذب صدا را ندارد. در صورتی که علاقه دارید در رابطه با تفاوت تایل گچی ای جی وی با تایل آکوستیک مطالب مهمی را به دست آورید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تفاوت کاربردهای تایل گچی با تایل آکوستیک

اگر به کاربردهای تایل گچی ای جی وی و تایل آکوستیک نگاه کرده باشید متوجه می‌شوید که این دو سازه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به عنوان مثال تایل‌های گچی ای جی وی می‌تواند در فضاهای مختلف و همچنین بنا به نوعی که دارد کاربرد مختلفی را به خود اختصاص داده باشد. اما تایل‌های آکوستیک می‌توانند فقط در فضاهایی مورد استفاده قرار بگیرند که در معرض آلودگی صوتی می‌باشد. در ادامه می‌توانید تفاوت کاربردهای تایل گچی ای جی وی را با تایل آکوستیک مشاهده کنید.
• فضاهای داخلی که نیاز به ظاهر آرام و کلاسیک دارند
• منازل و اداره‌های سنتی
• دیواره‌ها سقف‌ها
• کفپوش
• کمد و کابینت
• میزها و مبلمان
• حمام
• آشپزخانه

کاربردهای تایل آکوستیک

• سالن‌های سینما
• تالار
• سالن مطالعه
• فضاهای مسکونی
با نگاهی به موارد بالا می‌توانید متوجه شوید که تایل‌های گچی می‌توانند در بیشتر فضاها مورد استفاده قرار بگیرند. در برخی مواقع حتی دیده می‌شود که تایل‌های گچی در برج‌سازی و ساختمان سازی یا در منازل مسکونی و اداری نیز استفاده می‌شود. این در حالی است که تایل‌های آکوستیک می‌توانند فقط در فضاهایی استفاده شوند که آلودگی صوتی بسیار زیاد است و صدا را به خود جذب می‌کنند.

تفاوت وزن‌های تایل گچی ای جی وی و تایل آکوستیک

در حالت کلی یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با تفاوت تایل گچی ای جی وی با تایل آکوستیک وجود دارد مربوط به وزن آنها می‌باشد. نکته شایان ذکر این است که وزن هر تایلی که سبک‌تر باشد علاوه بر اینکه مقاومت بیشتری دارد طرفداران بیشتری را نیز به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال نهایت وزنی که تایل‌های آکوستیک دارند ۲ کیلوگرم است و بیشتر از آن نیست. البته مسئله‌ای که در اینجا بسیار مطرح است مربوط به ابعاد تایل‌ها نیز می‌باشد. 

بدیهی است که هرچه ابعاد تایل‌ها بیشتر باشد وزن آن نیز بالاتر است. از سوی دیگر باید به این مسئله اشاره کنیم که تایل‌های گچی ای جی وی در حدود ۲ الی ۴ کیلوگرم وزن دارند. البته نکته شایان ذکر این است که وزن هر تایل گچی با توجه به متریال درونی و مواد تشکیل شده تفاوت‌های زیادی دارد. از این نکته نمی‌توان غافل شد که تایل‌های گچی مدل‌های مختلفی دارند که هر یک از آنها وزن خاصی را به خود اختصاص داده‌اند. در نتیجه دقت داشته باشید که به هنگام خرید سازه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با کار و فعالیت شما است.

همچنین بخوانید...

10 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
با درود واحترام به خواننده گرامی
با مطالعه مقالات این وب سایت ضمن اطلاع دقیق از محصولات در انتخاب بهترین محصول و مناسبترین محصول برای فضای سقف کاذب خود بسیار شما را کمک خواهد کرد.
امید که مقبول شما خواننده گرامی قرار بگیرد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...