آیا تایل گچی پانچدار ای جی وی خاصیت جذب صدا دارد ؟ تلفن فروش : 02191693121

آیا تایل گچی پانچدار ای جی وی خاصیت جذب صدا دارد ؟ تلفن فروش : 02191693121

تایل‌های گچی پانچدار یکی از پر فروش‌ترین نوع سقف های کاذب می‌باشد. از این نوع تایل‌ها در بسیاری از جاها از جمله در محیط‌های اداری، راهروها، لابی‌های هتل و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا تایل گچی پانچدار ای جی وی خاصیت جذب صدا دارد؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ این پرسش را بدهیم. پس با ما همراه باشید.

تایل گچی پانچدار چیست؟ 

این نوع تایل‌ها از صفحات خشک گچی، رنگ پودری الکترواستاتیک ساخته شده است. بر روی سطح تایل‌های گچی پانچدار  سوراخ‌های زیادی وجود دارد. روی این تایل‌ها یک روکش از جنس پی وی سی یا آلومینیومی وجود دارد. این روکش برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت است. بر اساس نوع سوراخ‌ها و نحوه آرایش آن‌‌ها سه نوع تایل گچی پانچدار گرد منظم، گرد نامنظم و مربع منظم داریم.

آیا تایل گچی پانچدار ای جی وی خاصیت جذب صدا دارد؟  

حال وقت این است که به این سوال که آیا تایل گچی پانچدار ای جی وی خاصیت جذب صدا دارد، جواب دهیم. همانطور که گفتیم روی سطح این نوع تایل‌ها پانچ وجود دارد. وجود این پانچ‌ها سبب می‌شود که صوت از طریق این سوراخ‌ها به پشت پانل‌ها منتقل می‌شود. سپس صدا توسط این پشم سنگی موجود در پشت تایل جذب می‌شود. این کار باعث می‌شود که این تایل‌ها خاصیت آکوستیک داشته باشند. برای همین از تایل‌های گچی پانچدار در کلاس‌های موسیقی، آمفی تئاترها و سینما استفاده شود.

دیگر مزایای تایل گچی پانچدار 

تا اینجا متوجه شدیم  که تایل‌های گچی پانچدار عایق صدا هستند، در ادامه سایر مزایای این نوع تایل‌ها را بررسی می‌کنیم.

عایق رطوبت

وجود سوراخ‌های روی تایل‌ها علاوه‌بر جذب صدا، رطوبت را نیز به پشت تایل انتقال می‌دهند. برای همین این تایل‌ها دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شوند. برای همین تایل گچی پانچدار برای مناطق شرجی مانند شمال و کیش، حمام، سرویس بهداشتی، استخر و سونا بسیار کاربردی است.

نصب سریع و آسان

این تایل‌ها نسبت به سایر سقف‌های کاذب سریعتر و راحتتر نصب می‌شوند و نیازی به تکنسین زیادی برای نصب ندارد.

زیبایی ظاهری

سقف‌های کاذب با پوشاندن تاسیسات داخل سقف به زیبا سازی فضا کمک شایانی می‌کنند. 

تعمیر و نگه داری آسان

این تایل‌ها نیاز به نگه‌داری خاصی ندارند، کافیست در هنگام حمل و نقل مراقب باشید نشکنند. چون از جنس گچ خشک هستند در صورت اصابت ضربه امکان شکستن شدن تایل وجود دارد.

سازگار با محیط زیست

تایل گچی پانچدار در هنگام نصب ضایعات کمی تولید می‌کند. همچنین این تایل‌ها از متریال قابل بازیافت تولید شده‌اند. برای همین به چرخه طبیعت باز می‌گردند.

مقرون به صرفه

این تایل‌ها با توجه به مزایا و کاربردهای فراوانی که دارند مقرون به صرفه هستند و یک خرید اقتصادی محسوب می‌شوند.

دسترسی آسان به تاسیسات

اگر برای تاسیسات پشت تایل‌ها مشکلی به وجود آمد و نیاز به تعمیر داشت. کافیست تنها تایل‌های همان بخش را از سازه جدا کنید و به تاسیسات دسترسی پیدا کنید. این گونه نیازی به تخریب کل سقف نیست و در هزینه‌ها و زمان صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

همچنین بخوانید...

16 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
با درود واحترام به خواننده گرامی
با مطالعه مقالات این وب سایت ضمن اطلاع دقیق از محصولات در انتخاب بهترین محصول و مناسبترین محصول برای فضای سقف کاذب خود بسیار شما را کمک خواهد کرد.
امید که مقبول شما خواننده گرامی قرار بگیرد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...