تفاوت تایل گچی ساده ای جی وی و تایل گچی پانچدار ای جی وی

تفاوت تایل گچی ساده ای جی وی و تایل گچی پانچدار ای جی وی

یکی از مهم‌ترین و بهترین سازه‌هایی که امروزه در منازل و ادارات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد تایل گچی می‌باشد. نکته شایان ذکر این است با وجود اینکه تایل‌های گچی همگی از یک متریال تهیه شده‌اند اما تفاوت‌های زیادی دارند. برخی از آن‌ها در ساختار و برخی دیگر در کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. اگر بخواهیم با یک جمله تایل گچی ساده ای جی وی را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که نوعی پوشش دیواری به حساب می‌‌آید که از مخلوط آب و گچ تشکیل شده است. در واقع این تایل که هم برای دیوار و هم برای سقف‌ها استفاده می‌شود به شکل برش‌ها و تکه‌های مستطیلی و همچنین با اندازه‌های استاندارد و یکسان به تولید می‌رسد. 

جالب است بدانید که از این تایل در مکان‌هایی مانند منازل، محیط‌های اداری و تجاری می‌توان استفاده نمود‌. از سوی دیگر اگر بخواهیم تایل گچی پانچ‌دار را به شما معرفی کنیم باید بدانید که با مزایای بی شمار خود عده زیادی را به خود جذب کرده است. این تایل نیز در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف به تولید رسیده و در برخی مواقع به وسیله روکش‌هایی از پی وی سی یا آلومینیوم پوشانده می‌شود. جالب است بدانید که وجود همین روکش‌ها باعث می‌شود که پانل گچی پانچ‌دار شما مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد. در صورتی که به این موضوع علاقه دارید در ادامه این مطلب می‌خواهیم که در رابطه با تفاوت تایل گچی ساده ای جی وی و تایل گچی پانچدار ای جی وی اطلاعات مهمی را به شما بدهیم.

مهم‌ترین تفاوت‌های تایل گچی ساده و تایل گچی پانچدار

اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات تایل گچی ساده ای جی وی و تایل گچی پانچدار ای جی وی کرده باشید بدون شک متوجه تفاوت‌های زیادی در آن می‌شوید. به عنوان مثال تفاوت تایل گچی ساده ای جی وی و تایل گچی پانچدار ای جی وی حتی در ضخامت و یا ویژگی نیز می‌باشد. در این قسمت تفاوت مشخصات این دو تایل را با یکدیگر مشاهده می‌کنید.

تایل گچی ساده ای جی وی

- طرح و رنگ: سفید

- ابعاد: ۶۰ در ۶۰ سانتی‌متر

- ضخامت: ۸ میلی‌متر

- سبک و مقاوم در برابر ضربه

- نصب بسیار سریع و آسان حتی پس از انجام فرآیند سفت کاری

- عایق مناسبی برای حرارت و صوت به حساب می‌آید

- ضد آب، قابل شستشو و همچنین با دوام می‌باشد

تایل گچی پانچدار ای جی وی

- طرح و رنگ: سفید براق

- ابعاد تایل: ابعاد متفاوتی دارد. برخی از آن‌ها ۳۰ در ۳۰ سانتی‌متر و برخی دیگر ۶۰ در ۶۰ سانتی‌متر

- ضخامت: از ۸ میلی‌متر تا ۱۰ میلی‌متر

مزایای مختلف تایل گچی ساده و تایل گچی پانچدار

یکی از مهم‌ترین مواردی که در رابطه با تایل‌ها وجود دارد مربوط به تفاوت مزایای تایل گچی ساده ای جی وی و تایل گچی پانچدار ای جی وی می‌باشد. به عنوان مثال تایل گچی ساده ای جی وی، به طور معمول قابلیت عایق کردن صدا را ندارند. در حالی که مهم‌ترین وظیفه تایل گچی پانچدار ای جی وی، عایق کردن صدا و آکوستیک کردن فضا می‌باشد. همچنین تایل گچی ساده یک سطح کاملا صاف دارد، در صورتی که تایل گچی پانچدار سطحی سوراخی شکل دارد. در ادامه این قسمت می‌توانید سایر تفاوت مزایای تایل گچی ساده و تایل گچی پانچدار را مشاهده کنید.

تایل گچی ساده

• ظاهر بدون درزی دارند

• کیفیت و استحکام بالایی دارند

• وزن بسیار سبکی دارند

• هزینه بازسازی کمی دارد

تایل گچی پانچدار 

• قابلیت آکوستیک کردن فضا را دارد

• توانایی کاهش اکو را دارد

• وظیفه کنترل نویز را بر عهده دارد

• تنوع طراحی بالایی دارد

حتی با نگاهی به موارد بالا نیز می‌توانید متوجه شوید که تفاوت تایل گچی ساده ای جی وی و تایل گچی پانچدار ای جی وی بسیار زیاد است.

14 دی 1402

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
با درود واحترام به خواننده گرامی
با مطالعه مقالات این وب سایت ضمن اطلاع دقیق از محصولات در انتخاب بهترین محصول و مناسبترین محصول برای فضای سقف کاذب خود بسیار شما را کمک خواهد کرد.
امید که مقبول شما خواننده گرامی قرار بگیرد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...